AJANKOHTAISTA

Gate8:n pysäköinti on nyt entistä helpompaa

Halusimme helpottaa autoilijoiden liikkumista ja siirryimme tammikuussa kameratunnisteiseen pysäköintiin

Otimme Gate8 Business Parkin alueella tammikuussa käyttöön kameratunnisteisen pysäköinnin. Pysäköintiratkaisuna toimii Moovy-sovellus. Nyt pysäköinnin alkamis- ja päättymisaika tunnistetaan alueella automaattisesti sovelluksen käyttäjäasetusten mukaisesti.

Kameratunnisteinen pysäköinti on yleistä ostoskeskuksissa, mutta business parkeissa se on vielä verrattain harvinaista. Gate8 on edelläkävijöiden joukossa.

Gate8:n pysäköintitilat muodostuvat kahdesta pysäköintihallista ja pihapysäköintipaikoista. Käytössä on yhteensä 1414 pysäköintiruutua, joista 800 hallissa ja 600 pihalla. Lisäksi sähkö- ja hybridiautot on huomioitu latauspisteillä.

Vuokralaisten tarpeet etusijalla

Vuokralaisten tarpeet ovat toimintamme keskiössä. Myös pysäköintiratkaisun uudistamisen taustalla on vuokralaistemme toiveet. Saamamme palautteen perusteella uudistus on ollut onnistunut ja käyttäjät ovat ottaneet sen innolla vastaan. Gate8:n Senior Business Manager Jutta Kamppi kertoo, että palautteen ja kiitosten määrä on yllättänyt.

”Huoleton pysäköinti koettiin tärkeäksi osaksi hyvää vuokralaiskokemusta. Siksi kiinteistön omistajat näkivät asian investoimisen arvoiseksi. Valittu ratkaisu ei ollut edullisin vaihtoehto. Se oli vuokralaistemme kannalta paras tarjolla oleva vaihtoehto”, Kamppi kertoo.

Halusimme löytää käyttäjien kannalta parhaan pysäköintiratkaisun

Päätös uudesta pysäköintiratkaisuista ei syntynyt nopeasti, vaan vaihtoehtoja tutkittiin tarkkaan. Gate8:n puolelta hankkeeseen osallistuneille oli tärkeää löytää pitkäikäinen ja luotettava kumppani sekä kiinteistön käyttäjien ja omistajien kannalta paras mahdollinen ratkaisu.

Palveluntuottajaksi valittiin kotimainen Finnpark Oy, joka tarjosi parhaan ratkaisun kokonaisvaltaiseen pysäköinnin hallintaan. Finnparkilla on myös kokemusta vastaavien ulkopysäköintiratkaisujen toimituksista Suomen sääoloissa, käyttäjäystävällinen ja kehittynyt teknologia sekä laadukas palvelu.

Finnparkin palvelupäällikkö Maria Pottonen kertoo, että asiakaspalvelu on heille erityisen tärkeää – oli kyse sitten palvelun käyttäjistä tai sen tilaajista.

– Haluamme varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa kaikissa vaiheissa: ennen projektia, sen aikana ja sen jälkeen. Sama tiimi, joka tuottaa palvelua, oli suunnittelemassa ja esittelemässä pysäköintiratkaisua jo myyntivaiheessa. Panostamme paljon myös loppuasiakkaisiin, ja meillä on oma 24/7 toimiva asiakaspalvelu.

Pysäköintiratkaisun uudistaminen oli huomattava investointi

Pysäköintiratkaisun uudistaminen oli kiinteistön omistajille huomattava investointi, joka tarkoitti mittavia muutoksia myös alueen infrastruktuuriin. Kameroiden asentaminen ajoväylien ympäristöön vaati muun muassa kaapelointitöitä ja tunnistussilmukoiden asentamista ajoväylille ja niihin liittyviä maarakennustöitä.