Kansainvälisesti toimiva Coor huolehtii Gate8 Business Parkin päivittäisistä palveluista ja tilattavista lisäpalveluista. Jotta Gate8:n asiakasyritysten arki sujuu, palveluita on tarjolla poikkeuksellisen monipuolisesti. Lisäiloa tuo palveluntuottajan ystävällisen avulias toiminta.
Coorin aulapalvelu ottaa vieraat vastaan kolmessa kahdeksasta toimistotalosta. Aulapalveluiden lisäksi coorilaiset huolehtivat muun muassa siivouksesta, käyttäjäpalveluista, kahdesta toimistotarvikekaupasta sekä kuriiri-, postitus- ja kierrätyspalveluista. Sekä monesta muusta päivittäisasiasta, sillä palveluntuottajalta saa yli 20 erilaista tilattavaa tai tiloissa käytettävää palvelua.
Yhteistyö Gate8:ssa käynnistyi vuonna 2009. Vuodesta 2013 alkaen kolme isointa palvelukokonaisuutta – aulapalvelut, kiinteistöhuolto ja yleisten tilojen siivous – ovat olleet palvelukumppanin vastuulla. Päivittäin Gate8 Business Parkissa työskentelee noin 18 coorilaista.
Sopimusesimies Jukka Leino pitkän linjan yhteyshenkilönä tuntee Gate8:n läpikotaisin.
”Yhtiömme tunnetaan laajoista palvelukokonaisuuksista, ja pyrimme tuottamaan yksittäisenkin palvelun kattavasti. Tarjoamme kuitenkin erityisesti niitä palveluja, joita vuokralaisyritykset Gate8:ssa tarvitsevat ja haluavat käyttää”, Jukka Leino kertoo.
Pk-yritykset hyötyvät Gate8:n monipuolisista palveluista
Leino kuvailee Gate8:aa oikeaksi Business Parkiksi, jossa toimii paljon eri toimialojen yrityksiä. Pienille ja keskisuurille vuokralaisyrityksille on erityisesti hyötyä siitä, että he saavat tarvitsemansa palvelut yhdeltä palveluntuottajalta. Tutuista yhteyshenkilöistä on myös iloa – tietää, kenen puoleen kääntyä.
”Pienemmissä yrityksissä keskitytään omaan liiketoimintaan, ja tukitoiminnot ovat vähäisiä. Tällöin palvelujen ulkoistaminen meille lisää tehokkuutta ja arjen sujuvuutta. Autamme mielellämme asioissa, joissa apuja tarvitaan.”
Palvelulähtöisesti asiakkaiden tarpeiden mukaan
Kehitysmyönteinen palveluntuottaja kuuntelee asiakasyritysten tarpeita herkällä korvalla. Yritys mukauttaa palveluitaan myös toimintaympäristössä tapahtuvien muutosten mukaan.
Etätöiden yleistyttyä niin sanotuille läsnäolopalveluille, kuten assistenttipalvelut tai viikkokierrokset, on uudenlaista kysyntää. Viikkokierroksilla tarkastetaan sovitut kohteet Gate8:n vuokralaisyrityksen tiloissa ja esimerkiksi lähtevä posti.
”Assistenttipalvelumme avulla yritysten omat assistentit voivat keskittyä muihin tehtäviinsä, kun me huolehdimme esimerkiksi laskujen asiatarkistuksista, tilaisuuksien järjestelyistä ja vieraiden vastaanottamisesta”, Leino jatkaa.
Kuriirilähetykset kulkevat pitkin päivää
Koska Gate8:n vuokralaisyritykset toimivat kansainvälisestikin, postin, tuotenäytteiden ja -tilausten on liikuttava vilkkaasti. Coor käyttää osaamistaan yritysten hyödyksi, ja voi esimerkiksi kilpailuttaa ulkomaan toimituksia asiakasyritystensä puolesta.
Hyötyä voi myös olla muutto- tai sisustuspalveluista – tai arkistoitavien dokumenttien säilytyksestä. Nekin hoituvat Gate8:n palvelukumppanin tuottamina lisäpalveluina.
Vastuullisuus ja ympäristöasiat yhteisellä agendalla
Tänä päivänä vastuullisuus on lähes jokaisen yrityksen tavoitteena, niin ympäristövastuun kuin sosiaalisen vastuunkin osalta. Yhä useammat yritykset myös raportoivat vastuullisuustekonsa.
Gate8:n palveluntuottaja vastaa odotuksiin laadukkaalla ja sertifioidulla toiminnallaan. Coorille on myönnetty sertifikaatit ISO 9001-laadunhallintajärjestelmä, ISO 14001-ympäristöjärjestelmä ja ISO 45001 työterveys- ja työturvallisuusjärjestelmä. Osa vastuullisuutta on myös Gate8 Business Parkin yleisten tilojen huolellinen ja kemikaaliton siivous, joka tehdään aktiivivesiratkaisun avulla.
Gate8:n toimistotarvikekaupat joustavat palveluissaan
Jos työpäivä sattuisi venymään, Gate8:n kahdesta kaupasta voi hakea välipalaa tai täydennystä toimiston kahvi- ja keksivarastoihin. Kun tarvetta on erikoisemmille tuotteille, nekin yleensä hoituvat tilauksen kautta. Toimistotarvikekaupat saivatkin Gate8:n vuokralaiskyselyissä erittäin hyvää palautetta.
”Yritykset huolehtivat henkilöistään myös tilaamalla kauttamme erilaisia ergonomiatuotteita tai hedelmäkoreja toimistoille. Toimistoarjen vilkastumisesta kertoo se, että kahvia kuluu entistä enemmän. Nyt halutaan juoda pienpaahtimoiden vastuullisesti tuottamaa, laadukasta kahvia.”
Henkilökohtainen palvelu on arjen iloja
Palveluntuottaja on kuunnellut herkällä korvalla vuokralaisten antamaa palautetta asiakastyytyväisyyskyselyyn ja lupaa vastata kehittämistarpeisiin. Vaikka huoltopyynnöt etenevät kätevästi sähköisen järjestelmän kautta, vuokralaiset toivovat pyynnölleen selkeää kuittausta ja tietoa huoltotoimenpiteen etenemisestä.
Samassa kyselyssä saatiin myös roppakaupalla kiitosta.
”Pyrimme parantamaan tiedottamista saamamme palautteen mukaisesti. Olemme iloisia , että kyselyn mukaan meillä työskentelee ystävällistä ja avuliasta porukkaa. Tämä on paras palaute, minkä voi saada”, Leino päättää.