Selvitimme Gate8:ssa toimivien vuokralaisyritysten asiakastyytyväisyyttä. Yleisarvosana Gate8 Business Parkista ja sen tarjoamista puitteista oli erittäin hyvällä tasolla. Vastausten avulla myös kehittämistoimet kohdistuvat oikein.
Kyselyn yleisarvosana Gate8:sta ja sen tarjoamista puitteista oli 4,32 asteikolla 1–5. Peräti 95 prosenttia vastaajista antoi arvosanaksi joko hyvä 4 (57 %) tai erinomainen 5 (38 %).
Erityisen tyytyväisiä vuokralaiset olivat Gate8:n manageeraukseen, aulapalveluihin, uuteen Dylan-ravintolaan, Gate8:n yhteyshenkilöihin ja vuokrattaviin neuvottelutiloihin.
– Aulapalvelu sai kyselyssä erittäin hyvät arvosanat. Asiakasyritykset arvostavat päivittäistä kontaktipistettä, jonne voi mennä kysymysten kanssa ja saa apuja. Tutut henkilöt aulapalvelussa, ravintoloissa ja kiinteistöhuollossa ovat vastausten mukaan tärkeitä, kertoo Business Park Manager Jutta Kamppi Newseciltä.
Hyvä sijainti ja aulatilojen viihtyisyys saavat kiitosta
Toimitilojen osalta vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä Business Parkin sijaintiin, joka palvelee liiketoimintatarpeita, liikenneyhteyksiin autolla liikkuen sekä aulatilojen edustavuuteen. Myös edustus- ja saunatilat ovat vastaajien mukaan viihtyisät. Hyvää palautetta annettiin myös turvallisuusasioista ja toimivista pohjaratkaisuista.
Palveluista nousee esille uusi ravintola
Gate8:ssa syksyllä 2022 aloittanut ravintola Dylan sai kyselyssä huippuarvosanat niin tarjonnan, palvelun kuin tilojen osalta. Dylanin ruoka on vastaajien mukaan maukasta ja lounaslistalta löytyy usein mieluisaa syötävää. Vastausten mukaankin Dylan poikkeaa perinteisistä lounasravintoloista.
Kaikkiaan ravintolapalveluiden suosiosta kertoo se, että 80 prosenttia vastaajista kertoi lounastavansa kiinteistön ravintoloissa. Catering- ja kahvilatuotteiden osalta Compass Groupin tarjonta oli vastaajille tutumpaa, ja useammin käytössä.
Myös kehityskohteet nousevat päivänvaloon
Vastaukset ja avoimet palautteet kertovat kehityskohteistakin. Gate8:n kiinteistöhuolto on vastaajien mukaan ammattitaitoista ja huoltopyyntöjen tekeminen sähköisen järjestelmän kautta helppoa.
Palautetta annettiin siitä, ettei palvelupyyntöön saa kuittausta tai tietoa huollon viivästymisestä vaikka tarviketilauksen vuoksi.
– Käymme kaikki palautteet läpi Gate8:n palveluntarjoajien kanssa. Mietimme yhdessä, miten vastaamme parannustarpeisiin kehittämällä toimintaa edelleen. Aina on varaa parantaa.
Riittävät ja tarpeelliset palvelut helpottavat arkea
Palvelut ovat säilyneet Gate8:ssa poikkeusaikojen yli. Vaikka toimistotalojen käyttöasteet ovat laskeneet hybridityön seurauksena, edelleen päivittäin paikalla on riittävästi toimistotyöntekijöitä palveluiden tarjoamisen näkökulmasta.
Kyselyssä kartoitettiin palvelutarjonnan sopivuutta ja tarpeellisuutta. Esimerkiksi toimistotarvikeliikkeet koettiin todella tärkeäksi palveluksi – ohittaen kuntosalin merkityksen.
– Gate8 on sen verran iso kokonaisuus, että voimme edelleen tarjota kattavan palveluvalikoiman. Vaikka kyseessä olisi joogaryhmän kokoontuminen, osallistujia on riittänyt. Hyvät palvelut hyödyttävät kaikkia vuokralaisyrityksiä.
Kierrätyksestä toivotaan lisävinkkejä
Yksi ajankohtainen kysymys koskien kierrätystä nosti esille vuokralaisten tiedontarpeen. Vaikka Gate8 Business Parkissa on useita kierrätyspisteitä, vuokralaiset toteuttavat kierrätyksen tiloissaan valitsemallaan tavalla. Käytännössä tämä voi tarkoittaa keräysastioita erilaisille kierrätettäville materiaaleille. Suunnitelmissa on kierrätyksen teemapäivä tämän kevään aikana, jolloin vuokralaiset saisivat tarvitsemaansa lisätietoa.
Asiakastyytyväisyyskyselyn lisäksi palautetta kerätään talteen vuokralaistapaamisissa, joissa käydään läpi kunkin asiakasyrityksen toiveita ja tarpeita yksityiskohtaisemmin.
– Hyödynnämme kaikkea palautetta kehittämiseen, siksi kannattaa vastata kyselyyn tai kertoa kuulumiset kasvokkain jatkossakin.
Gate8 Business Park Asiakastyytyväisyystutkimus 2022 toteutettiin 21.9.–7.10.2022. Tutkimus tehtiin sähköpostikyselynä Suomen Online Tutkimus Oy:n toimesta. Kyselyyn saatiin 212 vastausta.